+40722162818

©2020 by maruka. Proudly created with Wix.com

8 practici utile pentru punerea energiei in miscare si cresterea sistemului imunitar



Dupa 1 saptamana si mai bine de dus, mai cu ceai, mai cu acupunctura, o viroza data de la mic la mare, mi-am revenit si am zis sa impartasesc si eu cu voi in randurile ce urmeaza, cateva din practicile pe care le fac in aceasta perioada.



Incep prin a va prezenta acest manechin, corp uman (vezi imagine) folosit ca o harta a meridianelor si a punctelor de acupunctura, puncte de acces/intrare in aceasta retea energetica. Acest model este folosit in scolile de Medicina Traditionala Chineza pentru a explica curgerea energiei in corp si de ce aceasta este extrem de importanta in imunitate, mai ales acum cand starea de panica, frica, anxietate sunt duse la extrem fiind nevoiti sa stam in case... blocandu-ne totodata emotiile in corp.


Energia, denumire folosita in Vest, este cunoscuta in Est de mai bine de 5000 de ani ca Qi, Prana sau Life Force (Energie Vitala).


Ma voi referi la aceasta prin a-i spune Qi, asa cum o folosesc in practicile de Medicina Traditionala Chineza, 5 Elements si Yin Yoga, in Yoga si Ayurveda vorbim despre sistemul de chakre(vom povesti si despre acest sistem intr-un alt articol dedicat), iar in alte practici putem vorbi despre campuri energetice, fiecare sistem mergand pe o alta denumire, alt tip de resursa practica, dar cu acelasi scop final, punerea energiei in miscare, curatarea, auto- vindecarea...



Qi, este energia care iti pune corpul in miscare. Qi poate fi recunoscuta atat ca energie condensata, fizica, corpul uman, elementele din natura, elemente materiale regasite in plan fizic in stari diferite de agregare, cat si ca energie rarefiata, adica netangibila la nivel fizic, dar simtita in fiecare respiratie, vibratie a corpului, miscare a aerului.

Qi, este combustibilul corpului uman, atata timp cat mancam sanatos, dormim cel putin 7 ore pe noapte, ne miscam, facem activitati care ne fac placere, avem o viata sociala echilibrata, are un flow sanatos, fara blocaje, dar in momentul in care nu mai respectam aceste principii si nu neaparat pentru ca ne dorim asta ci pur si simplu, ni se impun lucruri precum statul acasa in aceste zile... intervin panica, frica, anxietatea si peste toate acestea lipsa de miscare, care, ne-ar ajuta extrem de mult sa mai descarcam din avalansa de emotii adunate in corp...



Imagineaza-ti corpul uman ca fiind o autostrada, iar emotiile, masinile care circula pe aceasta autostrada. O avalansa de emotii = un numar foarte mare de masini care ar face ca traficul sa se blocheze si sa stagneze in cele din urma datorita numarului mare de masini.


Cand nu respectam aceste principii corpul nostru cedeaza, energia stagneaza sau se blocheaza si sistemul imunitar incepe sa scada, apar starile depresive, atacurile de panica, frica, anxietatea, si de aici va imaginati...insomnii, se activeaza tot felul de afectiuni digestive, sentimentul de ingrijorare excesiva afecteaza stomacul, dureri in corp datorate energiei stagnante sau blocate si starea de boala se instaleaza prin scaderea sistemului imunitar, nu vi le mai enumar pe toate fiind convinsa ca le deduceti si singuri.


Ce putem face pentru a ne pastra o stare de sanatate mentala, fizica si emotionala in aceste momente?


In primul rand pastreaza-ti respiratia profunda si mintea limpede, incearca sa vezi dincolo de stirile generatoare panica, date pe posturile de TV pentru a atrage audienta.

1. o alimentatie echilibrata ce include mancatul la ore fixe + 2 gustari

2. masa de dimineata este cea mai importanta masa din zi, generatoare de energie, si nu o spun eu, o spun studiile si practicile orientale (Medicina atraditional Chineza si Ayurveda) vechi de mai bine de 5000 de ani


3. evita emotiile puternice, acestea duc la stagnarea energiei in corp. Respira profund ori de cate ori simti ca te ia valul de panica, de anxietate, frica sau furie.


5. practica respiratia, 10 - 20 de respiratii - inspir 4 sec expir 4 sec zilnic


6. miscare fizica, ca practici yoga, ca alergi in jurul casei sau in casa pe loc, ca faci cateva genoflexiuni, zilele acestea mai toti instructorii de yoga, fitness etc. au iesit cu clase online, tot ce trebuie sa faci este sa alegi una.


7. meditatia, meditatia poate sa dureze 5, 10, 15, 30 de minute sau cat vrei.

Incearca urmatoarea tehnica:

Aseaza-te intr o pozitie confortabila, inchide ochii, respira de cateva ori profund, vizualizeaza-ti corpul, observa cu te simti, observa-ti gandurile fara a te atasa de ele si lasa-ti mintea libera. Incepe sa numeri de la 64 descrescator la 1, incercand sa nu pierzi numaratoarea, daca insa o pierzi, ideal ar fi sa reiei numaratoarea de la 64, in momentul in care iti va iesi aceasta practica vei sti ca la 1 ai atins starea ALFA caracterizata prin starea de constiinta specifica momentelor de meditatie, nu uita ca in tot acest timp sa respiri profund, iar cand ai ajuns la 1 sa iti pui o intentie. Namaste si inchei.


8. Citeste zilnic inainte de culcare macar 5 pagini dintr-o carte, asta iti va pastra mintea activa si iti va oferi o alta perspectiva asupra timpurilor pe care le traim acum.


***Fii bun cu tine si cu ceilalti e ultimul punct din lista mea. Toti suntem in aceeasi situatie si un strop de compasiune pentru ceilalti ne va ajuta pe toti sa trecem cu bine peste aceste vremuri si sa ducem la un cu totul alt nivel fiinta umana.


Ce-ai zice daca ne-am vedea online la o clasa de Yin Yoga?

Namaste,

Maruka


#COVID-19 #qi #prana #energie #imunitate #yoga #meditatie #alimentatiesanatoasa #respiratie


93 afișare